Dags att blogga lite kanske??

Haha ja nu var det ett tag sedan jag bloggade! Närmare två veckor skulle jag tro, började med att jag hade semester från Umeå i en vecka så då tänkte jag att när jag kommer tillbaka hit till Ume då ska jag sumera min veckas semester, men så gick det ännu en vecka till och jag inser nu att jag måste ta och skriva mig ett nytt inlägg!!

Jag kan ju börja med att skriva om påsken, som blev en toppen helg! Jobbade dock skärtorsdagen och halva långfredagen men sedan bar det iväg mot Hoo. Åt middag hemma med familjen och sedan gick vi till Andreas och Veronika där det var lite "förfest" eller vad man nu ska säga, innan vi åkte ner på kaffestugan. En väldigt trevlig kväll blev det iaf! =) Ska se om jag lyckas hitta några fina bilder därifrån! Inte så lätt när man är helt hopplös med att glömma kameran!

Lyckades hitta en bild på Linda och Veronika dock hade jag bara mobilen så kvaliten på bilden blev ju inte den bästa! men men det var iaf en bild! :D


Sedan så började min semester på tisdag =) På onsdag åkte jag in till stan och hälsade på Matilda, Sara och Sandra! Sara var i stan och hälsade på! =) Mycket trevligt! Vi var ut en sväng, och planerade lite inför Åre resan som vi gjorde den den 17-19/4. En toppen helg även den! Jag Sara och Matilda åkte upp på fredag em och Sandra kom lite senare eftersom hon skulle jobba på kvällen.
                                  På lördag tog jag och Matilda oss en tur på längdskidor uppe på fjället =) Sara och Sandra blev kvar eftersom det var någon som hade glömmt sina skidor ;) Vi hade iaf toppen väder, så det blev några km på fjället!! Sedan var det bara att åka hem och fixa lite inför middagen som blev plankstek, väldigt gott blev det, (och fina) också skulle vi ju hinna med att bada jacuzzi! Ska se om jag kan få fram några bilder skickade till mig därifrån, eftersom jag inte hade med mig någon kamera, förutom mobilen då.. Bodde i Matildas mormor och morfars lägenhet mitt i Åre, kunde inte bli bättre kan jag säga!! På lördag kväll var vi ut på bygget, Markus Fagervall skulle vara där och spela! Vi tyckte det skulle bli väldigt roligt att se honom!! När vi kom dit satte vi oss i ett av "rummen" och pratade lite osv medans vi väntade på att Markus skulle börja spela, vi trodde ju självklart att de skulle säga till innan han började eller iaf att man skulle märka att det blev folktomt där vi satt men inte då, när klockan hade paserat 01:00 så tänkte vi gå runt och kika en sväng, det första vi ser när vi kommer ut därifrån vi satt är att Markus redan står och spelar och vi hinner precis dit till sista versen ungefär, sedan var det slut..... Snacka om att vi blev lagomt nöjd när vi insåg det.. Ja ja kvällen blev väldigt bra iaf även om jag nu skulle upp och köra dagen efter :D Och för att resumera helgen, En TOPPEN helg med brudarna, var riktigt roligt att vi lyckades samla ihop "alla" så vi kunde åka! Så nu har vi bestämt att det SKA bli tradition att åka till Åre varje år!

Den bilden jag lyckas hitta från Åre var på planksteken :D


När jag kom hem på söndag då var det bara att sätta sig i nästa bil på väg upp mot Umeå igen.. Och en ny jobb vecka låg framför en. Per åkte på europaresa med skolan på måndag natt och kommer hem igen den 30 april, så nu är det jag som får hålla ställningar med företaget osv =P Jag åkte iaf hem igen på torsdag efter jag slutat jobba. På fredag var jag och mamma till Sundsvall och shoppade lite jag hittade ett par nya ridbyxor och ridskor som var väl investerat, hittade även lite annat smått och gott. När vi kom hem var det bara att byta om och åka på 20 års kalas :D Hedström fyllde 20 och hade lite kalas! Hobbe och Holmberg var också hemma! Vart en väldigt rolig kväll! Kul att träffa grabbarna igen, det var alldeles för länge sedan nu! På lördag var jag och red hos Hilja, vi var på en riktigt långtur! Jätte härligt, så nu längtar jag efter Silver =P Och på söndag så var det bara att åka upp till Umeå igen, för en till veckas jobb..

Då har jag äntligen kommit fram till idag :P Som är mammas födelsedag, GRATTIS!
                             Jobbade kortdag idag, slutade kvart över ett, därefter åkte jag på posten och sedan bar det iväg mot intersport, eftersom jag var i stort behov av att köpa lite nya tränings kläder, det blev en "löparjacka" och ett par tights. 
Invigde tightsen ikväll, var på IKSU och tränade Body Pump... Usch vad jobbigt det var, känns att man inte styrketränat på någon vecka.. :S

Här är bilden på jackan jag köpte idag! =) Kunde ju kanske ha blivit bättre med en annan bakrund än vårat gröna lakan :P



Ha det bra! KRAMAR
Ska inte bli lika länge tills nästa gång jag bloggar nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0