Valborg, raketer och jobb...

Idag har jag jobbat kväll och det var väl lika bra det, så jag kom mig på nån majbrasa =P Vi grillade ute på ballkongen och sedan gick vi och tittade på majbrasan och kören som sjöng... =) En riktigt härlig kväll blev det.. Det jag dock inte riktigt förstår mig på är dessa raketer, först och främst så känns det som man bara skjuter upp pengar i luften som man kunde ha gjort en massa andra bra saker för, där vi va tände dom majbrasan kl 20 ( det var alltså fortfarande ljust ute) också skjuter dom en massa raketer överallt, och vad är det för mening med det?? Dom syns ju ändå inte när det är ljust ute... :S Och sist men inte minst, så tycker jag det är fruktansvärt när de tar med sig sina hundar på en sån här tillställning, okej vissa hundar bryr sig inte, men vissa sitter och ylar och skäller när de hör smällarna/raketerna och tycker inte alls att det är särskillt roligt att vara där!! Det är nog många blivande jakthundar som blivit förstörda (skotträdda) under den här helgen!!





Jaja nog om detta, har varit riktigt härligt väder här idag kanske aningen blåsigt men annars så.. Va ute och sprang i min nya "uniform" på förmiddagen, jag blev riktigt nöjd med den =) När jag kom hem ikväll har jag börjat packa ihop för hemfärden imorgon, jobbar halv dag som tur är, vi planerade om lite i schemat eftersom det är helgdag så vissa fick förmiddagstur och andra eftermiddags tur! Ska bli riktigt skönt att komma hem. Per kommer tillbaka från europaresan ikväll/natt, så imorgon får jag träffa honom också!! =) Får se om det blir någon ridtur hos Hilja i helgen =) Annars så ska jag nog bara ta det lugnt vara ute och motionera hundarna och så =P


Tänkte jag skulle visa de är bilderna som jag tog när vi hade som mest snö hemma,
det känns ganska långt bort nu..  =P






Bira i väntan på en cykel tur! =)

Ha det bra! Kramar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0